torsdag 20 maj 2010

Snart dags att skiljas åt...

Det blir stor sorg när våra små kattungar ska lämna oss. Knappt en månad kvar tills de är redo att lämna boet. De föddes 19 mars på hemlig plats. Först ett dygn senare kom mamman hem med dom.

Kattflickan, Leija, ska till Linköping. Så hon ska åka bil med oss hela vägen ner i midsommar. Det lär nog bli ett äventyr! Vi ska ta med dom några gånger på tur i bilen nu framöver så de blir åtminstone lite vana vid bilåkning.

Vår lille kattpojke vet vi inte var han hamnar ännu. Det var på lut att han skulle flytta till Hassela men den familjen backade ur så nu är han till salu lilla pyret!

Tillsammans med min arbetskamrat Ann, som har två av fem kattungar över, ska vi annonsera på blocket nu så får vi se. Eller så kanske jag kan få fresta med lite foton så kan det hända det blir du, kära läsare, som hör av dig :-)

Håll till godo! Det är den grå-vita kissen som är pojken och alldeles ledig! En bild på den stolta modern, Drömma, visar jag med. Där syns kattpojkens bedårande svanstipp också!





2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Vilken underbar kattpojke, jag blev alldeles kär! Kommer han vara dubbelvaccinerad och id-märkt vid flytt? Blev riktigt sugen på att utöka familjen med en tredje skatt...

    Skulle bli glad om du vill berätta lite mer om lilla pojken, om hans personlighet samt om han är inne- eller utekatt nu osv.

    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Tessan! Maila mig på:
    glutta(snabel-a)gmail(punkt)com
    så kan jag skicka mailet till dig som jag just skrev ihop:-)

    SvaraRadera