onsdag 17 december 2008

Fortfarande mitt i röran!

Ja, vad gäller renoveringen så går det framåt iallafall. Till helgen hoppas vi kunna röja bort allt skräp och äntligen damma och dammsuga rent ordentligt. Det har varit mycket gipsarbete sista veckan och gipsdammet ligger som ett lager överallt och yr omkring i luften. Det har inte varit stor idé att städa innan det var klart.
Ja, sen är det då bara "resten kvar" till oss:-) Hejåhå!

Det ska bara spacklas, målas och tapetseras....

För två veckor sedan:



Diverse material på väggar och i tak....

När det blev dags att bygga igen gamla dörren in till köket tyckte vi på sätt och vis att det var synd att blockera hela den öppna vyn. Då kom jag på den eminenta idéen att sätta ett fönster i dörrhålet. Mycket finare dessutom!
Att bredden på fönstergluggen är som den är beror på att vi måste ha mer vägg i köket att få plats med kyl & frys sen.


Jag satte mig vid datorn och letade på nätet efter gamla fönster till salu....men hallå, det finns ju miljoner grejor här i huset...

Jajamensan!

Det fanns flera stycken uppe på vinden!


Och så här blir det från köket sett...

men vad står det därinne?????
Jo! Äntligen kom braskaminen på plats (som vi beställde i somras)!!!



Sicken snygging!



Ikväll tände vi den första gången och det fungerade som det skulle:-))))

De kartongfärgade väggskivorna som skymtar här och var är alltså v-spont som ska målas sen.
Ljust ska det bli, men jag tror det finns hundratals "vita" kulörer i färgaffärerna.
Det blir nervöst att välja kulör sen för efter allt jobb och stök skulle det kännas hemskt om vi inte blev nöjda på slutet. En vägg -tror vi - ska få tapeter!

Kram på er everyhopa!


6 kommentarer:

  1. hej svejs
    Vad roligt det är att arbetet går framåt, det börjar ju likna ett rum nu!!

    Jag tror det kommer att bli kanon fint när det är färdigt.

    Ha en bra jul utan gips damm förhoppningsvis
    kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej,,,, och kul att du kikade in hos mig =)
    - Mmmm, vad jag gillar att kolla på renoveringsbilder,,,, de ä lite drygt när man är mitt i det, men jag gillar de ändå,,, och så blir de ju så fint!!! Braskaminen va som pricken över I.....

    Ha de gottit kram josse

    SvaraRadera
  3. God Jul till dig med! Hoppas du kommer ner och hälsar på på någon träff framöver!
    Kram, Sandra

    SvaraRadera
  4. Hihi vad skönt att se att andra me har rörigt runt sig inför julen. Här tapetseras det och målas :) Kram i massor
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Jag tittar in en sväng och vill önska dig ett Gott Nytt År!!

    SvaraRadera
  6. Hej Nina!!

    Så kul att vi kunde träffas när Du var nere! Hoppas Ni tog er hem, jäkla bil! bensin ska de ha men inte mera! Jag blir matt när jag ser alla era projekt, men kommer vara grön av avund när allt är klart! Maud och Håkan kommer hit i morgon för att fira nyår. Jag pratar med henne om lämplig helg för resa upp till Dig!
    Gott slut & Gott nytt År!
    Nu väntar Kajsa Ingmarsson på mig, min julklappsbok! En styck katt kommer bli sur när jag gör anspråk på min säng! Kram Anna

    SvaraRadera