lördag 6 december 2008

Mera praktik! ...och advent och sånt...

(Här innanför nedre fönstret sitter jag!)
Jag har jobbat på det lilla lokalkontoret för HudiksvallsTidning i 6 veckor nu. I onsdags kom min handläggare på besök och Britt, som jag jobbar tillsammans med, och jag, hade laddat för övertalning om att få några praktikveckor till. Annars skulle det ju ta slut till Lucia.

Det har varit ett jättelyft att vara här och jobba och jag mår så himla bra av det och det spiller över på hela tillvaron. Det var ju såklart huvudargumentet. Men jag har ju dessutom bara jobbat halvtid så då kunde jag väl ändå få , helst, åtta veckor till???? Detta var argument nr 2.
Jag hade ju förvarnat min handläggare via mail om mina argument. Så när han kom hade han redan ett färdigt dokument med sig dom jag kunde skriva på..OCH..

jag får fortsätta ända till 30 april!!! :-))))



Härefter följer lite av det som var förra månaden:-)

ALLA BILDER GÅR ATT KLICKA PÅ SÅ DE BLIR STÖRRE!


14/11

FELIX släktens nyaste tillskott!



LINUS , numera storebror!

När Anton fyllde år, kom Daniel, Susanne och kusinerna och gratulerade. Det var deras första besök i Ilsbo. De var även iväg och höst-turistade i omgivningarna och det gav mersmak såklart! I sommar ska vi guida dom runt ibland våra smultronställen!


21/11
Lilla älsklings-Julia!

Julia med morbror.


Jag och Marina på kakbuffé i november!

Här är bilder från Kakbuffén tidigare i somras! Kolla utbudet! Gillar man att frossa i fika någon enstaka gång så kolla in länken till Stubbegården.

Mauda älskar tårta!

Hedda och jag älskar kakor!


21/11 åkte jag till Linköping igen över helgen. Jag åkte tåg till Sthlm och liftade resten av vägen men Mauda och hedda. Till hemresan hade jag bokat buss från Sthlm med förhoppningen att komma hem i tid.
Förra resan åkte jag tåg båda vägarna och på hemväg på söndagen blev det totalstopp på spåren söder om Sthlm. Vilket innebar ett smärre kaos och en hemkomst vid halvett på natten.

Den här gången blev det istället snökaos på vägarna . Så det gick i snigelfart söder om sthlm, där ovädret började. (Det var jag dock inte så medveten om då jag sov i baksätet). Men bussresan var inget kul! Bussen sladdade sig framåt i två uppkörda spår på E4:an ända upp till Gävle. Där blev väglaget bättre till sist. Men bussen kom hem i tid iallafall.


Fredag 28/11
Två bagare och en smet!

Så här ska en Lussekatt se ut. MED SVANS!!! tycker Anton.


Lördag 29/11
Julmarknad i Bergsjö, lilla orten där jag jobbar.
Engla blev jätteförtjust i Kolbullar och bad tanten om receptet!

Inne på Bergsjögården fanns Hantverk och Loppisstånd.
Anton köpte en bebis till sin Teddy:
Säg HEJ till "Lill-Teddy"!!
Höjdaren på den dagen var ändå att stanna uppe på kvällen och titta på
"Pirates of the caribbeans". En film som Anton "lekt" länge, med figurer och så.
Spännande och roligt var betyget till den filmen. Inte så oväntat!



Måndag 1/12
Japp! Hela golvet är lagt nu iallafall!
Men vi har ju masonitskivor till skydd ovanpå så länge arbetet pågår.
Här är vyn ifrån köket...


...och här är vyn MOT köket!




Ska försöka fota några bilder på det julkortsliknande vinterlandskapet och visa.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar